Iskolatörténet

A Talentum Iskolát 1993-ban hívta életre egy kis szülői közösség és az intézményt jelenleg is fenntartó alapítvány vezetője, Fogelné Nagy Éva.

A megalakulás

A Talentum Iskolát 1993-ban hívta életre egy kis szülői közösség és az intézményt jelenleg is fenntartó alapítvány vezetője, Fogelné Nagy Éva. A közreműködő szülők gyermekei az alsó tagozat végére értek. A szülők azt kívánták, hogy a felső tagozatban is folytatódjon a megkezdett képességfejlesztő program, ám ez nem volt lehetséges az adott iskola keretei között. Ezért jött létre a Talentum Iskola.

Az első két tanévet saját épület híján a Városi Művelődési Központban töltötte az első két osztály. Az 1995 szeptemberében kezdődő harmadik tanévet szülői felajánlásra a Kossuth tér 11. számú épületben kezdhettük meg. Úgy éreztük, végre hazaértünk.

Dolgos évek

A következő években évfolyamról évfolyamra teltek meg az osztályok, és gyarapodott a tantestület. Hétköznapjainkat a sok munka és küzdelem jellemezte. Ez az elkötelezett pedagógusokkal, szülőkkel és gyerekekkel vállvetve végzett munka szoros kapcsolatot alakított ki a résztvevők között. Tudtuk, hogy valami újat és jót hozunk létre közösen, és ebben az alkotásban mély barátságok is szövődtek. Mindannyian számíthattunk egymásra.

1996-ban lehetőségünk adódott arra, hogy 8 évfolyamos iskolánkat alsó tagozattal bővítsük, és 12 évfolyamos iskolává alakítsuk. Az önkormányzattól átvettük a kertvárosi iskola négy osztályának működtetését. Munkánkat jelentősen megnehezítette a két épületben való működés, de újabb inspirációt nyertünk az új pedagógiai feladatból, és a kicsi gyermekekben nagyon sok örömünk telt.

1997-ben gimnáziumi képzési szakaszba érkeztek az alapító évfolyam diákjai. Ebben a tanévben intenzív angol nyelvi képzésben vettek részt, hasonlóképpen a későbbi nyelvi előkészítő osztályhoz.
Ugyanebben a tanévben fazekas szakképző osztály is megkezdte tanulmányait a kertvárosi tagintézményben, ezzel is színesítve tevékenységeink sorát.

A hatékony és sikeres oktatómunka mellett erős hangsúlyt kapott a nevelőmunka, a személyiségfejlesztés. Rengetegféle tanórán kívüli programot szerveztünk. Tanévkezdő és tanévzáró táborok, nyitott műhelyek, suli-délutánok, Európa-karácsony sorozat, Cseke-napok, pedagógiai konferenciák szervezése, sítáborok, gyalog- és kerékpártúrák, sport- és tanulmányi versenyek, kirándulások – mind, mind együtt töltött idő.

Változások

Mostanra, többszöri költözködés után végleges helyünkre kerültünk a Bartók Béla u. 1/a szám alatti épületben.
Időközben az alsó tagozatos osztályok működését létszámhiány és helyhiány miatt néhány évig szüneteltetnünk kellett. A 2011-2012-es tanévben új, angol-magyar két tanítási nyelvű programmal indítottuk útjára ismét az alsó tagozatot.

2007-ben a szakképzési törvény változása miatt megszűnt iskolánkban a kézműves szakképzés. A művészeti képzés továbbra is szívügyünk, más terepet kerestünk hozzá. Artista képzést indítottunk az általános iskolában, a középiskolában pedig artista és grafikus párhuzamos szakközépiskolai képzés indult 2013-tól.

Felnövekedett generációk

2001-ben érkezett el az a pillanat, amikor az alapító osztály befejezte az utolsó évfolyamot, és érettségi vizsgára jelentkezett. Ez újabb kihívás volt számunkra, hiszen először szerveztünk érettségi vizsgát. Örömmel mondhatjuk, hogy a vizsgázók és a szervezők is sikeresen vették az akadályt.

Azóta sok további évfolyam tett eredményes érettségi vizsgát a legkülönfélébb tantárgyakból. Állandóan változó, a diákok és szülők igényeihez igazodó, színesedő tevékenységkínálattal dolgozunk. Végzett diákjaink a felsőoktatás és a munkaerőpiac legkülönfélébb területein tanulnak, dolgoznak. Reményeink szerint az iskolánkban megszerzett ismereteket, képességeket, készségeket hasznosítva megtalálják helyüket a világban.